מה דעתה של הדת על טיפול פסיכולוגי

טיפול דינמי

יש כאלה שטוענים כי העולם שלנו היום הוא יותר 'פסיכי' ממה שהוא היה עד לפני שנים לא רבות. האם זוהי הנחה נכונה?

אז האמת היא שיש לאמירה הזו שתי סיבות ועל כן היא נאמרת ונשמעת שוב ושוב.

ראשית ישנה הסיבה הראשונה שהעולם שלנו היום הוא מלא בתחרות, עמוס בסיבות הגורמות לסטרס ויש יותר מידי ידע זמין בכל תחום ובכל נושא, עד שרבים וגם טובים אינם מצליחים להתמודד עם כל אלו וזקוקים לבסוף לעזרה פסיכולוגית.

הסיבה השניה המובילה לאמירה הזו היא המודעות שעלתה בכל מה שקשור לנושא של בריאות הנפש. מה שאומר שאין כאן באמת החמרה של המצב הנפשי שלנו אלא שהיום כולם כבר יודעים לשים את האצבע על תופעות שונות ולהפנות את מי שסובל לקבלת טיפול פסיכולוגי. זה אומר שגם אנשים שבעבר לא ממש התייחסו אליהם כאל אנשים הזקוקים לטיפול, הרי שהיום המודעות כל כך גבוהה כך שכל מי שמאובחן איכשהו כסובל מבעית נפשית ברמה כזו או אחרת, מיד מופנה לקבלת טיפול פסיכולוגי.

פסיכולוגיה ודת

כאשר אנחנו מדברים על פסיכולוגיה בעולם הדתי אנחנו חייבים להתייחס בצורה שונה. העולם הדתי אינו מתנגד כלל וכלל לנושא של הטיפול הנפשי. ההיפך הוא הנכון. הציבור הדתי והחרדי אמון על הפסוק – ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, כאשר הנפש היא בהחלט דבר יקר ערך וחושב שזוכה לתשומת לב רבה מאוד. ברור כי כאשר הנפש סובלת חובה לטפל בה ולהעניק לה את מה שהיא רוצה, צריכה ומחפשת.

אך כאן חשוב לשים לב כי האדם הדתי לא יוכל להתרפא מטיפול נפשי שאינו מתאים לו ולהשקפת עולמו. כאשר הטיפול דינמי הוא על ידי אדם שאינו מכיר את אורח החיים הדתי הוא לא יודע והוא לא מכיר את החוויות שעוברים על האדם הדתי, הרי שהוא לא באמת יוכל לתת את המענה המקצועי הנכון. זה אומר שהטיפול כלל לא יהיה אפקטיבי.

על כן, חשוב לשים לב כי כאשר באים לחפש מטפל פסיכולוגי לאדם דתי, פונים אל איש מקצוע כמו יואב אריה לוי הקרוב לעולמו כי רק הוא ייטיב לתת את המענה המקצועי והנכון.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל מה שרציתם לדעת על סוכריות CBD לקניית בישראל
יותר ויותר אנשים בגילאים שונים מחפשים דרכים להקל על מכאובם ולשפר את איכות חייהם. כאשר סובלים מכאבים...
קרא עוד »
אפר 26, 2022
3 סיבות לצרוך כורכומין על בסיס יומי
  מחפשים אחר 3 סיבות עיקריות לפיהן צריכה של כורכומין על בסיס יומיומי יהיה צעד חכם? כל אחד מכם יוכל...
קרא עוד »
אפר 11, 2017
על הגדלת חזה בהזרקה, כבר שמעת?
נשים רבות מעוניינות לשפר את מראה השדיים שלהן אך מתוכן לא כולן מעוניינות בהליך הניתוחי או בהוצאה...
קרא עוד »
אפר 30, 2013